• sv
    • et
    • en
    • fi
    • da
    • no

myOCCO

OCCO:s uppdrag är att digitalisera inredningsvärlden och göra bra designmöbler tillgängliga för alla. Kunderna är kontor, hotell, restauranger, hyresfastigheter, vårdinrättningar, utbildningsinstitutioner och den offentliga sektorn.

OCCO Lumav

Utmaningar

Tidigare hade man skapat en kraftfull produktkonfigurator för arkitekter, där varje möbel kunde färdigställas in i minsta detalj. I takt med att OCCO:s produkter blev väl mottagna på marknaden tillkom allt fler privat- och småföretagskunder, vilket ökade arbetsbelastningen för säljarna med små order.

Det fanns hundratusentals produkter med variationer (mer än 10 000 planerades att läggas ut på nätet) och nästan 100 varumärken. OCCO använder Erply som affärsprogramvara, men all produktinformation fanns i PDF-format och det var mycket information.

Eftersom OCCO erbjuder premiumprodukter och kunderna är mer krävande än genomsnittet var det mycket viktigt att ta fram en bra lösning och att kundupplevelsen på webbplatsen överträffade förväntningarna. Inklusive skapandet av en mobil vy, eftersom de flesta företag som säljer möbler använder det.

 

OCCO ville skapa en lösning för att betjäna ett större antal kunder och lägga grunden för tillväxt i verksamheten.

Lösning

För att bygga upp en ny e-business från grunden genomfördes först ett affärsanalysprojekt i samarbete med en konsultpartner, som omfattade de viktigaste delarna av e-business (lager, logistik, kundservice, marknadsföring), analys av konkurrenter och fastställande av mål.

På grundval av detta skapades en teknisk baslinje, input för utformningen tillhandahölls och utformningen påbörjades.

För att kunna erbjuda en omnikanalupplevelse i e-butiken skapades ett ambitiöst gränssnittsprojekt i samarbete med Erply – förutom produkter, kategorier, lager och beställningar kopplades även kunder, adresser och orderstatus till gränssnittet. Ett särskilt fokus lades på skapandet och gränssnittet för jordbruksprodukter.

För att hantera det stora antalet produkter fick kunden hjälp med att införa processer för produktlansering och PIM (Product Information Management) infördes, vilket ger ett bekvämt sätt att hantera all produktinformation, inklusive bilder och konfigurerbara produkter.

För att ge den bästa mobila upplevelsen byggdes e-butikens front-end-vyer på den nya programvaran Progressive Web Apps (PWA) som Google tagit initiativ till. Detta innebär en enda teknisk lösning för att utnyttja det bästa av både webbplatsen och appen. myOCCO:s nya webbplats kan laddas ner som en app och andra PWA-fördelar, som push-meddelanden och offline-surfning, kan implementeras om så önskas.

E-shopen myOCCO färdigställdes inom den ursprungligen överenskomna tidsfristen. Arbetet fortsätter med att felsöka e-shopen och skapa nya lösningar baserade på både Magento e-shop och Erply affärsprogram.

Lumav kund från 2021 – tack!

“Occos e-shop har fått vind i seglen. Snowy kan rekommendera affärslösningar.”

Ander Sõõrumaa, OCCO Holding OÜ CEO

Gardenhouse24
Gardenhouse24
Att uppskatta kvaliteten på estniskt timmer och föra ut fantastiska inhemska produkter på utländska marknader är en hjärtefråga för Garendhouse24.
Anna-Karin Karlsson Devices
ANNA-KARIN KARLSSON
ANNA-KARIN KARLSSON är ett av världens ledande lyxglasögonvarumärken.
OCCO Lumav
myOCCO
OCCO:s uppdrag är att digitalisera inredningsvärlden och göra bra designmöbler tillgängliga för alla.

KONTAKTA OSS




    Lumav - Magento Partner

    Som en certifierad Magento partner kan vi erbjuda våra kunder de bästa lösningarna för garanterad tillväxt.