Att uppskatta kvaliteten på estniskt timmer och föra ut fantastiska inhemska produkter på utländska marknader är en hjärtefråga för Garendhouse24.
På tre år har Gardenhouse24 framgångsrikt expanderat till tio länder med hjälp av sin e-butik och levererar för närvarande mer än 3 000 trädgårdshus per år till Europa, USA och Australien.
Vår första kontakt med Gardenhouse24-teamet var 2021, när vi tog en kaffe och utvärderade hur man kunde göra en befintlig Magento-butik tekniskt skalbar. Kundens team hade en mycket ambitiös tillväxtplan och den implementerade lösningen hade framgångsrikt uppfyllt sin ursprungliga roll som marknadsöppnare, men den tekniska kodbasen för den befintliga butiken behövde optimeras och anpassas till affärsprocesserna.
Lösning
Först optimerade vi sidans hastighet och förbättrade kodbasen för att klara tunga belastningar på olika kontinenter och för att undvika efterföljande dubbla korrigeringar när vi skapade butiksversioner för andra marknader. Sedan påbörjades automatiseringen och e-butiken kopplades samman med Erplys affärsprogramvara i realtid, där omfattningen för olika länder kopplades samman med olika Erply-konton.
I takt med företagets expansion kommer arbetet att fortsätta för att säkerställa lösningens hållbarhet och för att förutse prestandaproblem. CDM (Content Delivery Network) har införts för mer avlägsna marknader. Naturligtvis förbättrar vi också ständigt webbplatsens användarvänlighet som svar på kundernas feedback, liksom landsspecifika lösningar (översättningar, anpassningar etc.).
Vi fortsätter att stödja Gardenhouse i att utveckla sin verksamhet och tackar dem för deras förtroende och samarbete!
Läs en sammanfattning av Toomas Kaldojas erfarenheter i vårt miniseminarium om hur man expanderar till tio länder på tre år med hjälp av e-handel.
“Lumavs praktiska erfarenhet av att skapa välbesökta internationella butiker har gett resultat. Jag önskar att jag hade hittat dem tidigare.”
Toomas Kaldoja, Gardenhouse24 verkställande direktör