ANNA-KARIN KARLSSON är ett av världens ledande varumärken inom lyxglasögon.
Situation
Det Sverigebaserade företaget säljer varor till mer än 50 länder och ville automatisera sina försäljningsprocesser för företagskunder.
Eftersom ANNA-KARIN KARLSSON införde ny affärsprogramvara fattades beslutet att bygga den nya B2B-lösningen, vilket innebär att e-ordermiljön kommer att byggas direkt ovanpå ERP och att det inte finns något behov av ytterligare gränssnitt och personalutbildning.
Resultaten av analysfasen ledde till beslutet att den nya plattformen skulle vara enkel att använda och stödja datautbyte i realtid, samtidigt som den återspeglade varumärket ANNA-KARIN KARLSSONS minimalistiska och nordiska estetik.
Huvudsakliga funktioner:
- Nordic minimalist design with a great mobile experience
- Bekväm beställning för både stora och små kundvagnar
- Visa detaljerad produktinformation – galleri, beskrivningar, parametrar
- Speciallösning för visning av konfigurerbara produkter
- Enkel och bekväm beställning av variationer
- Olika valutor – USD, EUR, SEK
- Kundspecifika priser
- Särskild lösning för agenter
- Förmåga att skapa B2B-konton för agenter
- Agenten är kopplad till en viss region, valuta och utvalda kunder
- Agenten kan använda B2B-miljön för att lägga order för utvalda kunder
- Agenten har en översikt över beställningar som gjorts med kunder
- Alla order genereras direkt i Erply
- Översikt över alla beställningar, oavsett hur de har gjorts
Den nya lösningen optimerar tiden för ANNA-KARIN KARLSSONS medarbetare, minimerar fel som orsakas av att order skrivs om och gör det möjligt för säljteamet att fokusera på mer värdeskapande aktiviteter.
Det säkerställer att företagskunder i olika tidszoner har kontinuerlig tillgång dygnet runt till ett aktuellt produktsortiment, korrekta priser och lagerinformation i realtid. Detta tillvägagångssätt kommer att stödja ANNA-KARIN KARLSSONS fortsatta expansion på flera globala marknader.
“Att sätta upp en B2B-miljö med Lumav var en trevlig upplevelse. Onboardingen var professionell och deras team ansträngde sig extra för att förstå hur det nya systemet skulle gynna våra kunder.”
Fanny Skoglund, COO för ANNA-KARIN KARLSSON