Custobar är utformat för att effektivisera kunddata i alla kanaler och automatisera marknadsföring, vilket hjälper handlare att skapa en 360-gradersvy av sin kundbas i detaljhandeln och onlinebutiker. Custobars automatiserade marknadsföringssystem är utformat för att stödja alla marknadsföringsbehov i varje steg av användarens livscykel.
Fördelar med Custobar
- Custobar passar både B2B- och B2C-kunder.
- A scalable solution: the largest Custobar users have millions of customer contacts and send hundreds of millions of messages per year, from marketing, order confirmation to push notifications.
- Custobars produktutveckling baseras på kundernas behov, t.ex. utvecklas RFM-matrisen och NPS-återkopplingsformuläret i samarbete med kunderna.
- Custobar har lång erfarenhet av handel och B2C-branschen.
- Custobar har över 100 kunder i 11 länder.
- Custobar kan kopplas till populära e-handelsprogram som Magento, Shopify och WooCommerce. Dessutom kan datautbyte ske med Zendesk, Zapier, Sniffie, Sendgrid, Mailchimp, RichRelevance, Nosto, LeadFamily, Infobip och Google.
Omfattande kundprofil
Custobar kombinerar kund-, köp- och andra transaktionsdata till en enda kundprofil. Omfattande kunddata möjliggör insikt i kundbeteende och gör kundupplevelsen ännu mer aktuell. Custobar skapar en 360-gradersvy av varje kund, som kan användas i kundtjänst, e-butik och fysiska butiker. Vyn kan konfigureras för olika roller beroende på behov. Från kundprofilen kan du hitta kunddata + berikad data, köp från alla kanaler (e-kanal, detaljhandel), onlinebesök (t.ex. vilka produkter användaren har lagt i kundvagnen eller korgen), statistik över mobilappsanvändning och alla andra transaktioner, inklusive kundtjänstförfrågningar.
Automatiserad marknadsföring – riktade och automatiserade meddelanden
En av Custobars kärnfunktioner är möjligheten att hantera hela kundrelationen med ett enda verktyg, oavsett om det gäller e-post, SMS, mobila meddelanden, direktreklam och kundtjänst eller målgrupper i Facebook- och Google Ads-annonseringsmiljön. För att skapa målgrupper finns ett “drag-n-drop”-segmenteringsverktyg – detta gör att du kan skapa dynamiska målgrupper som ändras i takt med att data ändras. Målgrupperna gör det möjligt att skicka riktade och personliga meddelanden till kunder baserat på deras prenumerations-, online- och mobilhistorik. För varje kampanj kan du se en visuell rapport som visar konverteringsgraden för online- och detaljhandelsförsäljning: hur många enheter och vilka produkter som såldes. Orderaviseringar kan också skickas, utlösas enligt förändringar i data, och inkluderar en orderbekräftelse eller leveransavisering via SMS.
RFM matrix
RFM matrix kombinerar aktualitet, frekvens och monetärt värde baserat på kunddata, och skapar riktade marknadsföringsbudskap med bara två klick. RFM matrix hjälper dig att hitta dina bästa kunder och intäktskällor, samt anpassa och automatisera marknadsföringsmeddelanden till nya, passiva, VIP- och riskkunder.
Produktberikning
Custobar håller koll på vilka produkter som köps och vilka produkter som köps tillsammans. Detta gör det möjligt att visa matchande produkter för varje produkt i automatiserade marknadsföringsmeddelanden och i e-butiken, samt personligt rekommenderade produkter.
Digitalt kundkort
Med Custobar är det möjligt att skapa ett mobilt lojalitetskort. Kunden får ett automatiskt SMS med länk till den webbaserade applikationen – en streckkod kommer att visas som kan användas i butik för att få rabatter. Dessutom kan riktade kampanjer skapas på det mobila lojalitetskortet.
Custobar är ett finskt företag som grundades 2017. Idag har de kontor i Amsterdam och Berlin och växer med en årlig takt på 100-200%. Custobar har mer än 100 kunder i 11 länder, inklusive Europa och Amerika.
Custobars kunder inkluderar företag som Decora, Bauhof, The Body Shop, M Room, Henkel, Kekäle med flera.
Intresserad?
Kontakta oss om du vill kombinera din Magento e-butik med Custobar-mjukvaran.